kod lemak babi

 

MULSIFIERS E-CODES FOR PIG FAT

                             
1 E 100   16 E 280   31 E 434   46 E 482
2 E 110   17 E 300   32 E 435   47 E 483
3 E 120   18 E 301   33 E 436   48 E 491
4 E 140   19 E 325   34 E 440   49 E 492
5 E 141   20 E 326   35 E 441   50 E 493
6 E 153   21 E 327   36 E 470   51 E 494
7 E 160   22 E 334   37 E 471   52 E 495
8 E 161   23 E 335   38 E 472   53 E 542
9 E 210   24 E 336   39 E 473   54 E 570
10 E 213   25 E 337   40 E 474   55 E 572
11 E 214   26 E 422   41 E 475   56 E 631
12 E 216   27 E 430   42 E 476   57 E 635
13 E 234   28 E 431   43 E 477   58 E 904
14 E 252   29 E 432   44 E 478   59 E 920
15 E 270   30 E 433   45 E 481        
                             

Yg jelas nye…..pringles pun ader gak lemak menatang ni…kalau xcaya tgk ader E471 kat ingredients nya tu…mmg patut lah Allah turunkan bala virus influenza tu….

Xheran lah kalau skg ni ramai sgt samseng, yg muda, yg tua..laki..pompuan. ..sama jer…..solat yg wajib main tinggal jer..doa pun byk yg tak termakbul ekoran makanan2 seperti ni yg jadi darah daging…… .nauzubillah. .

Camner nak lahirkan lebih ramai islam yg betul2 ‘muslim’… dari kecik dah disuapkan dgn makanan2 mengarut ni… yg heran nya caner leh ader tanda HALAL bg makanan2 tersebut?

Bijaknya org2 kafir memperdayakan org2 Islam hanya dgn makanan….. . Kebijaksanaan mereka xkan kekal lama…

Tp…ingatlah suatu masa yg telah ditetapkan oleh Allah swt, org2 mukmin akan bangkit jua…